Vadsø videregående skole

Læreren i etikkens motlys: innføring i yrkesetisk tenkning og praksis
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Læreren i etikkens motlys: innføring i yrkesetisk tenkning og praksis
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 174 B
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2011
Noter
  • I denne boken setter forfatteren et etisk søkelys både på den enkelte lærersværemåte, og på de verdier som preger den skolekulturen læreren sosialiseresinn i. Spørsmål som drøftes er bl.a.: Hva skal lærere bli gode til, og hvorfor? Hvordan skal lærere makte å leve opp til alle forventningene som i dag rettes mot dem fra alle kanter? Hva kjennetegner de lærere som setter gode og varige spor etter seg i elevenes sinn? Boken tar sikte på å stimulere utviklingen av en yrkesetisk bevissthet og kompetanse som kan medvirke til å styrke samfunnets tillit til lærerne. Alt det lærerne gjør ogforetar seg i samspillet med elever, kolleger og foreldre, er basert på tillit og gjensidig respekt. Fremstillingen bygger på den forståelse at undervisning og oppdragelse bør betraktes som et etisk anliggende, fordi lærere daglig stilles overfor valg mellom ulike verdier. En bok for lærere og lærerstudenter. Litteraturl. og stikkordreg. 1. utg.: Oslo : Ad Notam, 1998 Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
  • 978-82-05-41681-9
Tilgjengelige
  • 2/2
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001621nam  22002291  450
*00113527
*00520110510070000.0
*008       2011           a     0    00nob 2
*015  $a0270119$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-41681-9$bh.$cNkr 330.00
*08231$a174$zh$25
*090  $c174$dB
*100 0$aBergem, Trygve$d1938-$jn.
*24510$aLæreren i etikkens motlys$binnføring i yrkesetisk tenkning og praksis$cTrygve Bergem
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2011
*300  $a223 s.$bfig.
*503  $a1. utg.: Oslo : Ad Notam, 1998
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520  $aI denne boken setter forfatteren et etisk søkelys både på den enkelte lærersværemåte, og på de verdier som preger den skolekulturen læreren sosialiseresinn i. Spørsmål som drøftes er bl.a.: Hva skal lærere bli gode til, og hvorfor? Hvordan skal lærere makte å leve opp til alle forventningene som i dag rettes mot dem fra alle kanter? Hva kjennetegner de lærere som setter gode og varige spor etter seg i elevenes sinn? Boken tar sikte på å stimulere utviklingen av en yrkesetisk bevissthet og kompetanse som kan medvirke til å styrke samfunnets tillit til lærerne. Alt det lærerne gjør ogforetar seg i samspillet med elever, kolleger og foreldre, er basert på tillit og gjensidig respekt. Fremstillingen bygger på den forståelse at undervisning og oppdragelse bør betraktes som et etisk anliggende, fordi lærere daglig stilles overfor valg mellom ulike verdier. En bok for lærere og lærerstudenter. Litteraturl. og stikkordreg.
*650 1$aLærere$xEtikk$1174$2BS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Vadsø videregående skoleLB / Ped 174 B
Ex2Tilgjengelig Vadsø videregående skoleLB / Ped 174 B